Rage

Är det bara jag som blir så sjukt irriterad när jag åker buss?
Finns miljoner saker som kan få mig att vilja ta tag i folk och skaka om dom ordentligt.
Vad är grejen med människor som kliver på bussen och inte är beredda med sina busskort? Det stör mig eftersom dom stått och väntat på bussen och alltså haft tid att plocka fram sina kort och vara redo att bara trycka när dom kliver in. Istället ska dom stå och gräva in sina väskor och alla andra ska behöva vänta.
Så har vi dessa barnvagnsmonster. Hatar folk med barnvagn som tror att dom har någon slags förtur överallt. Jag ska väl inte behöva lämna företräde till någon bara för att den personen pippat till en unge? Så ska dom pressa sig in i bussen. Gärna ska det vara minst tre vagnar som egentligen inte får plats men eftersom busschaufförerna är sånna mesar så låter dom alla trängas.
Sist men inte minst har vi föräldrar som låter sina ungar röja runt i bussen. Jag skäms över deras ignorans! Jag skulle aldrig kunna låta mitt barn skrika och hoppa omkring. Sitta på rumpan är det väl endå som gäller när man åker buss?
Lite irriterad? Ja!
Nu ska jag käka en macka sedan är det friskis som gäller. 3e passet den här veckan. Ut med agressionerna!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback