Minns ni?

Låg och pratade om saker man minns från då man var yngre.
Jag tänkte bjuda er på några saker som jag minns väldigt väl.


SAVANNBYXAN:
Byxan som alla tjejer skulle ha. De skulle helst vara vita eller ljusrosa och det var superbra om man hade på sig svarta stringtrosor under dem.
BUFFALOSKOR:
Var underbart om du kunde matcha dessa till dina savannbyxor. Skorna kostade runt 1000-lappen och jag kom ihåg att jag verkligen ville ha ett par men de var för dyra. Fanns många sorters kopior dock som man kunde köra på.
NÄTLINNE:
Också ett plagg som de flesta hade i garderoben. Jag hade själv massor med olika färger och tyckte det var superfint om man hade ett vanligt vitt linne och ett svart nätlinne över.
DEN STORA MOBILEN:
Jag hade en sån där tegelsten. Jag ärvde den från min pappa och var så himla nöjd över den. Men sedan kom det stora genombrottet för Nokia. Mobilen som alla ville ha, ni vet nog vilken jag menar?
Ja, Nokia 3310. Telefonen som man kunde ha massor med fina skal till och man kunde spela snake. När jag fick min 3310 var jag överlycklig trots att alla i hela klassen också hade en.
TAMAGOTCHI:
Denna underbara lilla krabat som du var tvungen att mata och ta hand om för att den inte skulle dö. Dog den så var det dock bara att reseta på baksidan och börja om från början.
FURBEE:
Den mer levande tamagotchin men principen var exakt den samma. Dock kändes den mer verklig eftersom den kunde prata och röra lite på sig. En leksak som alla hade ledsnat på efter någon månad. Men den var nog årets julklapp för alla, verkligen alla fick en!
BUDDHAARMBAND:
Dessa armband som stod för olika saker. Man skulle gärna ha så många som möjligt över hela armen.
HOPPANDE BÖNOR:
Vet faktiskt inte om dessa bönor var populära överallt men på min skola hade alla dom. Man förvarade dom helst i en gammal rollo-burk där man inredde med lite bomull så de fick det mysigt. Riktigt vidrigt egentligen med tanke på att de hoppar pga. larverna som är i dom
SPICE GIRLS:
Bästa bandet i världen just då. Jag hade filmerna och alla kunde låtarna. Första rikttiga tjejgruppen, behöver inte förklaras mer än så.
Har ni kanske något annat roligt ni minns?

Kisses!
Kommentarer
Postat av: Malin.

Åh, dom hoppande bönorna. Haha, minns att jag efter många månader hittade den burken igen & när jag öppnade så låg det döda fjärilar i den! Urs ;(

2010-06-27 @ 12:48:42
URL: http://santhic.blogg.se/
Postat av: carro

HAHAHHAA, vandrande pinnar xD

2010-06-27 @ 20:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback