* Dag 9 – Min tro.

Har jag en tro?
Jag önskar verkligen att jag hade det. Skulle kännas tryggt att veta att det fanns någon som vakade över en som man kunde sända sina böner till. Dock tror jag inte på någon gud som skapade människan och vakar över oss och så vidare. Jag tror att det finns ett liv efter detta. Jag måste tro på det för annars skulle det här med döden skrämma mig alldeles för mycket. Döden är verkligen något som jag försöker att inte tänka på men ibland så finner man sig själv klurandes på vad som kommer hända när man är färdig här. Att det bara skulle bli svart och man försvinner känns inte rimligt. Det måste finnas något mer!
Så tror jag stenhårt på spöken. Jag är helt säker på att de finns men jag skulle aldrig någonsin vilja möta ett. Jag har hört att det är dom som vill se som får se och intalar mig att det är sanning. Så länge jag inte vill se så kommer jag slippa.
Eftersom det finns spöken så måste det betyda att det finns ett liv efter detta och det är väl en mysig tanke?
Det skulle betyda att det kanske finns någon där ute som vakar över oss endå? Och inte någon gud utan någon som lämnat det här livet och fanns i ens närhet. Någon som vill en väl och ser till att man ska klara sig så bra som möjligt genom alla motgångar.
Det är min tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback