Menspuppa!

Vissa gånger är mensvärken värre.. den här gången är det så!

Har legat och vridit mig av smärta hela natten och morgonen, alvedonen är slut med vi har lite andra tabletter som gör att man blöder mindre men inga som stoppar smärtan!

Ska se senaste avsnittet av Criminal Minds och jäsa i soffan med Pk's morgonrock. Äta chips ska jag också göra trots att det inte är helg, mitt motto är att när man har mens så får man äta vad man vill och hur mycket man vill!

Hittade detta i en tidning så det är ju inte så konstigt att jag känt mig konstant hungrig de senaste dagarna:
"Hungern störst före mens

Kvinnor äter mer före mens än under resten av månaden. Efter ägglossningen ökar suget efter mat och då framförallt godis. Kaloriintaget är 10 procent högre före mensen än under andra delar av menstruationscykeln. Fenomenet kan förklaras med substansen galanin, vars produktion stimuleras av kvinnliga könshormoner. Galanin ökar begäret efter fett och styr det att lagras in fettvävnaden."




Over and out!


Kommentarer
Postat av: Malin - ett steg i taget.

Dock var ju bilden väldigt frän! Hoppas du mår bättre snart, jävla mens.

2009-10-15 @ 11:47:16
URL: http://santhic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback