Gnäll gnäll och ännu mera gnäll

Hej på!

Nu är jag så less på att läsa om alla som klagar så nu ska jag ta och klaga på dom som klagar. Det som stör mig mest av allt just nu är alla människor som bor på den södra delen av vårat avlånga land. Missuppfatta mig inte nu bara, det finns idoter här uppe också men dom där nere dom måste i överlag vara ganska pantade.

Nu till det som stör mig då för det är ju liksom något som dragit igång min störning. Deras jävla syn på vädret. Snälla ni kan ni inte bara fatta att vi lever och bor i norden. Vi har varierande väder men för erverkar det komma som en chock att det ibland snöar. Ni kallar det "snökaos" medans vi ser det som en del av vår vardag. Eller.. det snöar väl inte varje dag men vi håller inte på avlider när det väl kommer. Nere i södra sverige där klarar dom inte av att köra bil när det snöar och trots att vi har väderleksrapporter som informerar oss om vädret blir dom som överraskade varje gång. Dumma människor. Sedan så klagar dom på kylan. "Fan jag frös så mycket imorse för vi hade minus fem grader!" Stackars er! Imorse visade vår termometer minus 23. Ta och klä på er förfan så slipper ni må dåligt. Om ni ska klä er som fjortisslynor så blame yourself helt enkelt! Visst kan jag klaga på kylan. Jag är väl inte perfekt men jag klär på mig, om jag inte är ute på party och är lättklädd. Det händer det med men vet ni vad? Då kan jag klaga lite men sedan inser jag att mitt klagande hjälper inte mot kylan så det är bara att bita ihop och hälla i lite mer alkohol. Kanske är det det som är lösningen för södra sverige. Ni kanske ska supa skallen av er på vintern. Ni skulle känna er varma och hade jag tur så skulle ni supa ihjäl er.


PUSSHEJ
Kommentarer
Postat av: anneli

hähä, hej camilla, hittat dig :D bor ju i kalmar nuja, de hatar snön men själv är jag överlycklig över snö så det känns lite som norrland. och du har rätt, skåningar suger och dom ÄR pantade, jag lovar. inte minst kan de verkligen inte prata riktigt heller. haha, men.. det kanske är fint på sommaren.

2009-02-12 @ 17:13:44
URL: http://abrutus.blogg.se/
Postat av: Annelie

tack för tipset :)

2009-02-13 @ 23:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback