My paper heart

Godmorgon!

Det är inte varje dag jag är uppe den här tiden! Idag är det skolan som gäller så det är väl därför jag är uppe och rör på fläsket. Är dödligt trött dock. Jag vet inte riktigt varför men varje gång som jag ska kliva upp tidigt så är det som att jag får värsta sömnstressen. Vaknar flera gånger på natten bara för att kolla på klockan. Det är inte dirket problem att somna om men man känner sig vekligen segare på morgonen när man vaknat flera gånger under nattens gång.

Igår vaknade jag av att det kome n målare som ska måla här i lägenheten. Det är hallen och vardagsrummet som ska fixas. Jag klev upp med bara täcket eftersom jag hade förväntat mig en gubbmålare men tror ni jag hade den turen? Där stod en svinsnygg ung kille och han liksom "Oj, om du vill så kan jag åka igen så du får klä på dig?" Haha, han kunde stanna kvar men det kändes lite pinsamt.. Vet inte hur många av er som sett mig osminkad och med morgonfrilla. Det är inte världens vackraste direkt. Sedan så trodde jag att dom skulle måla bara taken och lister men dom ska måla väggarna. Jag fick välja färger fast det fanns ju bara väldigt neutrala färger då det är en hyresrätt. Blev en väldigt ljusfärg i hallen. Inte riktigt vitt utan kanske lite mer gammelvitt. I sovrummet ville jag ha en lite mörkare färg eftersom det är så skönt att sova när det är mörkt så där inne blir det brunt. Målaren ska bli klar idag så jag kommer vara taggad som ett monster efter skolan.

När jag kommer hem idag så har jag verkligen planerat att städa och sätta upp den sista adventsljustaken och få det fint. Sedan blir det nog en väldigt lugn kväll. Har inget jobb eller så men jag ska väl kanske passa på att plugga lite inför fredagen eftersom jag ska redovisa då.. och så ska jag ju tatuera mig. Tror ni jag längtar lite eller?
Det där med pluggandet kommer nog glömmas innan dagen är slut. Det är typiskt mig. Jag tycker inte om skolan längre. Tror att jag hade för roligt i mellanstadiet och högstadiet för att något ska kunna toppa det.

Nu är det dags för mig att vandra ner till statoil för en tjej i min klass som heter Emelie kommer och hämtar mig idag. Lyxigt värre. Jag slipper åka tråkbuss i vlket fall.

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback